Kredyt konsolidacyjny - jakie dokumenty będą Ci potrzebne?

Kredyt konsolidacyjny polega najczęściej na połączeniu wielu zobowiązań kredytowych, w skutek czego konsument w miejsce wielu rat, spłaca wyłącznie jedną. Przy ubieganiu się o kredyt konsolidacyjny klient będzie poproszony o przedłożenie wielu dokumentów. By przyspieszyć cały proces, wskazane jest uprzednio przygotować dokumenty, które to okażą się konieczne przy wnioskowaniu o taką formę kredytu. W tym artykule dowiesz się co należy przygotować, żeby w krótszym czasie uzyskać kredyt konsolidacyjny.

Konsolidacja - jedna rata w miejsce kilku

Kredyt konsolidacyjny to finansowanie celowe. Jest on doskonałym wyjściem dla ludzi, którzy posiadają sporo zobowiązań kredytowych i nie są w stanie sobie poradzić z ich regulowaniem. Posiadając parę kredytów bądź pożyczek należy pamiętać nie tylko o samych ratach, lecz również o czasie spłaty poszczególnych kredytów. Kredyt konsolidacyjny pozwoli na uporządkowanie swojej sytuacji. Dzięki złączeniu produktów proponowanych przez najróżniejsze instytucje - bankowe czy pozabankowe w jedno, oszczędzasz swój czas - za sprawą konsolidacji spłacasz tylko i wyłącznie jedną, zazwyczaj mniejszą ratę. https://kredyt123.pl/zwrot-prowizji.html Warto podkreślić, że mniejsza rata wiąże się z wydłużonym czasem kredytowania, co z kolei może generować trochę większe koszta całego kredytu. Prawie wszystkie kredyty można skonsolidować. W dzisiejszych czasach instytucje bankowe mają możliwość skonsolidować przeróżne produkty finansowe, takie jak: kredyty gotówkowe, samochodowe, ratalne, mieszkaniowe, limity na karcie kredytowej, a nawet krótkoterminowe pożyczki pozabankowe.

Jakie dokumenty są niezbędne?

Jak można się domyślać, każdy bank posiada określone oczekiwania, które koniecznie musi spełniać potencjalny klient starający się o jakąkolwiek formę finansowania. W przypadku kredytu konsolidacyjnego nie jest inaczej. By połączyć swoje najróżniejsze zobowiązania w jedno, powinieneś przygotować głównie:

-dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość
-dokument potwierdzający Twoje zarobki (inaczej mówiąc zaświadczenie o zarobkach) - instytucje bankowe dopuszczają różne źródła zarobków, kluczowe, żeby miały one stały charakter
-wszystkie dokumenty odnoszące się do posiadanych i regulowanych przez Ciebie kredytów czy pożyczek
-potwierdzenia przelewów Twojego wynagrodzenia
Niewątpliwie, każdy bank funkcjonuje nieco w inny sposób i ma odmienną politykę wewnętrzną. Na skutek tego, musimy się liczyć z tym, że w zależności od tego do jakiego oddziału się wybierzemy możemy zostać poproszeni o przedłożenie nieco innych dokumentów. Aby zaoszczędzić swój czas i nerwy, warto skontaktować się z doradcą, który zna poszczególne instytucje finansowe i z pewnością pomoże Ci w przygotowaniu obowiązkowych dokumentów.